“Қазақстандағы инклюзияны дамыту: теория және практика”атты халықаралық ғылыми-практикалық онлайн конференцияның ПРЕСС-РЕЛИЗІ

2020 жылдың 8-9 қазанында Нұр – Сұлтан қаласындағы С.Сейфуллин атындағы Қазақ агротехникалық университеті (бұдан әрі-ҚАТУ) негізінде инклюзияның өзекті мәселелері бойынша ЕС ЭРАСМУС+ 598661 «DECIDE»  (Мүмкіндігі шектеулі тұлғаларға арналған қызметтерді дамыту) халықаралық жобасын іске асыруға сәйкес Ұлттық ақпараттандыру күні (бұдан әрі – ҰАК), Әл-Фараби атындағы КазНУ ( Алматы, Қазақстан), А. Байтұрсынов атындағы ҚРУ (Қостанай, Қазақстан), ҚР Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы (Нұр-сұлтан, Қазақстан) әріптес жоғары оқу орындарының жұмыс топтарымен бірлесіп ұйымдастырылып, өткізілді.

COVID-19 коронавирустық инфекциясының пандемиясына байланысты ҰАК онлайн режимінде өткізілді және 2020  жылдың 8 қазанында , ҰАК – ның бірінші күнінде ұсынылған өте бай инклюзивті білім беру бағдарламасын ұсынды:

С. Сейфуллин атындағы ҚАТУ негізінде:

  • “Біз – әр түрліміз, біз – теңбіз, біз – біргеміз” атты виртуалды ақпараттық көрме. Модератор – жұмыс тобының мүшесі: Оразымбетова Жұлдыз Абаевна – ҚАТУ ғылыми кітапханасының ғылыми-ақпараттық ресурстар бөлімінің меңгерушісі.
  • “Біз – әр түрліміз, бірақ біз – теңбіз” постерлер байқауы. Модератор – жұмыс тобының мүшесі: Ахметова Марал Дихановна – ҚАТУ ғылыми кітапханасының директоры.

“Инклюзивті білім беру жағдайындағы оқытушының психологиялық-педагогикалық қызметінің ерекшеліктері” онлайн-тренингі. Модератор – жұмыс тобының мүшесі: Сарбасова Қарлығаш Амангельдиновна – ҚАТУ компьютерлік жүйелер және кәсіптік білім беру факультетінің деканы. Тренингті «Кәсіптік оқыту» мамандығының 3 курс докторанты Кочкорбаева Эльмира жүргізді. Тренингтің ресми қонағы Назарбаев Университеті Мемлекеттік саясат Жоғары мектебінің қызметкері, PhD доктор, инклюзивті білім беру бойынша халықаралық жобалардың үйлестірушісі Асанбаев Арман болды.

  •  
  • “Disability, inclusion and Diversity” эссе байқауы. Модератор – жұмыс тобының мүшесі: Сафура Омарова – ҚАТУ Шет тілдері кафедрасының ассистенті.

Жоғарыда аталған іс-шаралардың нысаналы топтары бакалавриат, магистратура және докторантура студенттері, университет ПОҚ және кітапханашылар, сондай-ақ барлық мүдделі адамдар болды.

Өткізілу орны: Facebook, Instagram, YouTube, Zoom конференция әлеуметтік желілеріндегі кітапхана мен КАТУ парақшасы, 150-ден астам адам жинады.

А.Байтұрсынов атындағы ҚРУ негізінде:

  • “Мүмкіндігі шектеулі адамдармен қарым-қатынас этикасы” онлайн-пікірталас алаңы. Модераторлар – жұмыс тобының мүшелері: Саркисян Лилия Вагановна, профессор және Пархоменко Ирина Александровна, А. Байтұрсынов атындағы ҚРУ доценті.

         Іс-шараның мақсатты аудиториясы волонтерлер: “Аялы Жастар” волонтерлік-қайырымдылық клубының мүшелері; инклюзия саласында ерікті қызметпен айналысатын студенттер мен мүдделі тұлғалар болды.

         Өткізілген орны: Zoom конференциясы (86 адам).

 

Жоғарыда аталған іс-шаралардың мақсаты мен қарары:

  • мүгедек адамдарды әлеуметтік бейімдеудің өзекті мәселелеріне және олардың қоғамға ықпалдасуына байланысты халықаралық жобаның проблематикасына білім алушылардың, талапкерлердің, ЖОО ПОҚ назарын аудару үшін бұқаралық медиада ақпарат тарату;
  • инклюзивтік білім беру тақырыбын танымал ету және жас ұрпақтың бейнелі ойлауын дамыту халықаралық жоба міндеттерінің шешімдерін таратуға және дамытуға ықпал ететін жоғары технологиялар ғасырында оны интеграциялаудың барлық мүмкіндіктерін ашу;
  • инклюзияның құндылығы мен маңыздылығына, оны іске асырудың заманауи жолдарына байланысты Қазақстан Республикасының жоғары оқу орындарында инклюзивтік білім беру жағдайында оқу-тәрбие процесін ұйымдастыру қағидаттарын көпшілікке тарату және насихаттау, инклюзивтік білім беруді адамдардың дамуы үшін қандай мүмкіндіктер береді;
  • білім беру процесінде ерекше қажеттіліктері бар мүгедектер мен студенттерді әлеуметтік-психологиялық сүйемелдеу бойынша педагогикалық қоғамдастық үшін семинарлар, вебинарлар мен тренингтер өткізу үшін қоғамдық ұйымдарды тартуға;
  • инклюзивті білім беру идеяларын ілгерілету, қоғамда инклюзия қағидалары мен басымдықтарын қабылдау.

Барлық іс-шаралар аяқталғаннан кейін конкурстар мен көрмелердің барлық жеңімпаздары мен жүлдегерлері 1, 2, 3 дәрежелі дипломдармен және бағалы сыйлықтармен марапатталды, ал семинар-тренинг пен конференциялардың спикерлері мен қатысушылары спикерлер мен қатысушылардың сертификаттарына ие болды.

ҰАК екінші күні 2020 ж. 9 қазанында На второй день НАД9 октября 2020г. С.Сейфуллин атындағы ҚАТУ негізінде “Қазақстандағы инклюзияның дамуы: теория және практика” атты бірінші халықаралық ғылыми-практикалық конференциясы Әл-Фараби атындағы КазНУ ( Алматы, Қазақстан), А. Байтұрсынов атындағы ҚРУ (Қостанай, Қазақстан), ҚР Президенті жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы (Нұр-сұлтан, Қазақстан) әріптес жоғары оқу орындарының жұмыс топтарымен бірлесіп ұйымдастырылып, өткізілді.

 

Конференция модераторы –  жұмыс тобының мүшесі: Мейрамова Салтанат Акимовна – Халықаралық ынтымақтастықты және көптілді білім беруді дамыту орталығының директоры, ҚАТУ (Р9) жобасының үйлестірушісі және “DECIDE”жобасының елдік үйлестірушісі.

Конференцияның пленарлық сессиясының модераторы жұмыс тобының мүшесі: Саркисян Лилия Вагановна, А. Байтұрсынов атындағы ҚРУ (Р11) профессоры.

Конференцияның панельдік сессиясының модераторы жұмыс тобының мүшесі: Бекмурзаева Жаныл Абдувахаповна (Р12).

Конференцияның дөңгелек үстелінің модераторы – жұмыс тобының мүшесі: Гайнель Меиртаевна Усатаева (Р10).

 

Конференцияның мақсаты мүмкіндігі шектеулі адамдар үшін әлеуметтік-қолайлы жағдай жасау, коммуникациялық және пікірталас алаңын құру арқылы әртүрлілік пен әлеуметтік-мәдени әртүрліліктің қатар өмір сүруі туралы хабардарлықты арттыру болды.

Конференция жұмысына 116 адам, 30 спикер қатысты, оның ішінде Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің, Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігінің, ЕАСЕА – Эрасмус + агенттігінің өкілдері (Брюссель, Бельгия), Эразмус+ бағдарламасының Қазақстандағы ұлттық кеңсесінің директоры (НЕО), DECIDE жобасының көшбасшысы (Брашова Трансильвания университеті, Румыния), жоғары оқу орындарының ректорлары – DECIDE жобасының орындаушылары, мемлекеттік қызметкерлер, бизнес-құрылымдардың өкілдері, ҚР жоғары оқу орындарының докторанттары, магистранттары мен студенттері, 3 шет елден келген ҮЕҰ (үкіметтік емес ұйымдар) және мүмкіндігі шектеулі адамдар қауымдастығының 10 өкілі, сондай-ақ әлемнің 7 елінен DECIDE халықаралық жобасының 10 шетелдік серіктесі.

Конференцияға қатысушылар инклюзивті қоғам құру және оның барлық деңгейлерінде инклюзивті білім беруді дамыту бойынша DECIDE жобасын іске асыру шеңберінде орындалатын іс-шаралардың әлеуметтік маңыздылығын, жоғары оқу орындарында инклюзивті білім беруді дамыту және мемлекеттік қызметкерлер мен ҮЕҰ өкілдері арасында инклюзивті мәдениетті қалыптастыру бойынша жоба орындаушыларының жоғары қызығушылығын, сондай-ақ қоғамдағы мүмкіндіктері шектеулі адамдарға кемсітпеушілік көзқарасын атап өтті.

Конференцияға қатысушылар жыл сайын әр жылдың 9 қазанында инклюзияның өзекті мәселелері бойынша Ұлттық ақпараттандыру күнін (ҰАК) өткізу, барлық деңгейдегі білім беру ұйымдары мен ЖОО – ның тәрбие жұмысының жоспарларына жылына кемінде 2 рет “Біз әр түрліміз – біз теңбіз – біз біргеміз” тақырыптық сынып және кураторлық сағаттарын енгізу және БАҚ пен әлеуметтік желілерде кеңінен жариялай отырып, инклюзивті мәдениетті қалыптастыруға бағытталған түрлі іс-шараларды өткізу туралы бастаманы қолдады. Сондай-ақ, инклюзивті қоғам құру және оның барлық деңгейлерінде инклюзивті білім беруді дамыту бойынша DECIDE халықаралық жобасын іске асыру шеңберінде орындалатын іс-шаралардың әлеуметтік маңыздылығын, жоғары оқу орындарында инклюзивті білім беруді дамыту және мемлекеттік қызметкерлер мен ҮЕҰ өкілдері арасында инклюзивті мәдениетті қалыптастыру бойынша жоба орындаушыларының жоғары қызығушылығын, сондай-ақ қоғамдағы мүмкіндіктері шектеулі адамдарға кемсітпеушілік көзқарасын атап өтті.

“Қазақстандағы инклюзияны дамыту: теория және практика” халықаралық ғылыми-практикалық онлайн конференциясының пленарлық отырысында, панельдік сессиясында және дөңгелек үстелінде ұсынылған баяндамаларды тыңдап және талқылап, спикерлер мен қатысушылардың баяндамаларын тыңдап, мүмкіндіктері шектеулі адамдардың сараптамалық пікірлерін тыңдап, халықаралық конференцияның қарары қабылданды, оған мынадай ұсыныстар кірді:

  1. Ведомстволық бағынысты мекемелердің саясатында инклюзивті білім беруді басым бағыт ретінде дамытуды көрсету.
  2. Инклюзивті құзыреттілікті педагог қызметкерлердің біліктілік талаптарына енгізу.
  3. Білім беру, денсаулық сақтау және әлеуметтік қорғау органдары, үкіметтік емес ұйымдар мен бизнес-құрылымдар арасындағы сектораралық және институтаралық ынтымақтастықты нығайтуға қолдау көрсету.
  4. Инклюзивті білім беруді дамыту және әмбебап дизайн жасау бойынша білім беру ұйымдары басшылары қызметінің тиімділігін бағалау үшін критерийлерді әзірлеу.
  5. 2021 жылы Қазақстан Республикасының оқу мекемелерінде оқытудың барлық нысандарындағы (күндізгі, қашықтықтан, аралас) инклюзивті білім беруді бағдарламалық-әдістемелік қамтамасыз ету проблемасы бойынша республикалық ғылыми-практикалық конференция өткізу көзделсін.
  6. Мүмкіндігінше барлық педагогикалық мамандықтардың оқу жоспарларына балалармен және ересектермен жұмыс істеу үшін “Инклюзивті білім беру педагогикасы мен психологиясы” оқу пәнін, “Бейімделген дене шынықтыру бойынша жаттықтырушы-оқытушы” қосымша мамандануын енгізу.
  7. Инклюзивті білім беру мәселесі бойынша оқытушылардың, әкімшілік-басқару персоналының (ӘБҚ) және басқа да қызметкерлердің біліктілігін арттыруды ұйымдастыру.
  8. Мүмкіндіктері шектеулі адамдарды жұмысқа орналастыру мақсатында оларға кәсіби бағдар беру, кәсіби оқыту және қайта даярлаудың пәрменді жүйесін әзірлеу ұсынылсын.
  9. Мүмкіндігі шектеулі адамдарды кәсіптік оқыту және олардың бизнес-жобаларын іске асыру үшін гранттық қолдау туралы мәселені қарауды ұсыну.
  10. Ұлттық ақпараттандыру күнін өткізуге ҮЕҰ (үкіметтік емес ұйымдар) қатысуын жандандыру (акциялар өткізу, бейнеөнімдер әзірлеу).
  11. Кең ауқымды форматтағы трансляцияланатын бағдарламаларды сурдоаудармамен сүйемелдеу туралы мәселені қарауды ұсыну.
  12. Ясли-бақшадан бастап жоғары оқу орындарына дейінгі барлық деңгейлерде инклюзивті білім берудің сабақтастығын қамтамасыз етуді ұсыну.
  13. Инклюзия туралы хабардар болу деңгейін арттыруға қызмет ететін инклюзивті білім берудің барлық трендтері талқыланатын диалог алаңын кеңейту.
  14. Білім беру процесінде, мүмкіндігі шектеулі адамдарға арналған оқу мазмұнын әзірлеуде арнайы технологияны қолдану.
  15. Кондуктивтік педагогтарды, еңбек терапевттерін, реабилитологтарды және емдік дене шынықтыру (ЕДШ) нұсқаушыларын даярлау мәселесін қарастыру.
  16. Инклюзивтік білім беру тақырыбы бойынша өткізілетін барлық деңгейдегі іс-шараларға мүмкіндігі шектеулі адамдарды сарапшы ретінде қосу туралы мәселені қарастыру.

#erasmusplus

#Кату

#Кру

#Агу

#Казну

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *